5 грудня відбулась нарада кураторів академічних груп, на якій пройшло обговорення реалій використання інформаційних ресурсів в виховній роботі під час дистанційного навчання.
Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається сьогодні, це – виклик для закладів освіти, для всіх учасників освітнього процесу. Звісно, постає питання: як працювати, як розставляти акценти в виховній роботі?
Своїм досвідом роботи поділились куратори груп Олександр Бойко, Інна Онищенко, Ірина Возняк, завідуюча бібліотекою Оксана Козлітіна.
Найважливішими напрямами виховної роботи стали психологічна та емоційна підтримка студентів, навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша долікарська допомога тощо), адаптація та підтримка студентів-ВПО, розвиток критичного мислення та медіа грамотності, національно-патріотичне виховання.
В умовах дистанційного навчання збільшилась і кількість інструментів для проведення виховної та організаційної роботи із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Відтепер, виховна, організаційна робота куратора не можлива без використання:
- месенджерів для -аудіо, -відео спілкування (Viber, Telegram, WhatsAp);
- застосунків для відео-конференцій(Zoom);
- застосунків GoogleWorkSpace.
Олександр Бойко продемонстрував як кожний із застосунків GoogleWorkSpace дозволяє:
- проводити анкетування, опитування за допомогою GoogleForms;
- вести облік успішності та відвідування академічної групи шляхом створення персональних сторінок за допомогою Googlespreadsheets;
- підготувати семестрові звіти, підсумкові відомості та рейтинг студентів завдяки Googlespreadsheets та GoogleDocs;
- створювати презентації для виховних годин, інструктажів, організаційних зустрічей для студентів(на початку/кінці семестру) та їх батьків (батьківські збори), використовуючи Google
Куратор групи 406 Возняк Ірина Іванівна з свого досвіду роботи познайомила присутніх з основними складовими виховної роботи при дистанційному навчанні: побудовою етичного та морального середовища, розвитком самодисципліни, соціалізацією та підтримкою комунікації.
Так відеопроект студентів групи «Наші рідні – наші захисники» висловив найщиріші слова подяки всім воїнам ЗСУ, демонструючи світлини рідних, які є військовослужбовцями незламної української армії.
Формуванню морально – етичних цінностей сприяв флешмоб #ШКАРПЕТУЙСЯ. Учасники вдягали кольорові шкарпетки, краватки, щоб відчути себе іншими та підтримти людей із синдромом дауна.
У флешмобі взяли участь не тільки студенти групи, а й їхні рідні та знайомі, медичні працівники, та викладачі коледжу.
Куратор групи 301-А Інна Онищенко відзначила найважливіші напрямами виховної роботи з здобувачами освіти.
Кожен студент під час воєнного стану потребує належної психологоемоційної підтримки. Саме тому позитивний вплив на студентське середовище мали інформаційно-виховні заходи «Щастя без меж та кордонів» до Міжнародного дня щастя та зустріч із бійцями Третьої штурмової бригади.